پایگاه اطلاع رسانی و خبری آفتاب میهن

header

نسخه آزمایشی

بهسازی یک محور ۳۵ کیلومتری در حوزه استحفاظی شازند در دستور کار راهداری قرار گرفت

بهسازی یک محور ۳۵ کیلومتری در حوزه استحفاظی شازند در دستور کار راهداری قرار گرفت

آفتاب میهن

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با مشارکت بخش خصوصی یک جاده ۳۵ کیلومتری در شهرستان شازند را در دستور کار بهسازی قرار دادیم که مشخصات آن را به راه اصلی ارتقا می‌دهیم.

عبدالهاشم حسن‌نیا در سفر به شهرستان شازند و در نشست با مسئولان استان و شهرستان در فرمانداری شازند با اشاره به مطالبات این شهرستان در حوزه راه اظهار داشت: امیدواریم مطالبی که امروز مطرح شد و بخشی از آن شامل آسفالت راه‌های اصلی و بخشی شامل آسفالت راه‌های روستایی است انجام شود.

به منظور اصلاح مسیر و تعریض محورهایی که با مشارکت بخش خصوصی قرار است انجام شود و سازمان راهداری هم آن را به عنوان پروژه بزرگ در دستور کار دارد، امیدواریم ظرف هفته آینده ابلاغ برگزاری فرآیند مناقصه را توسط اداره کل انجام دهیم تا در استان هم بتوانند اقدامات اساسی را انجام دهند.

بنا داریم یک دستگاه برف‌خور را به منطقه غرب استان با محوریت شازند به سبب راه‌های روستایی بسیار زیاد تحویل دهیم که ممکن است قبل از سال جدید این اتفاق عملی نشود اما پیگیر آن هستیم تا تجهیز و نوسازی را شاهد باشیم.

ورودی حوزه استحفاظی شازند با وجود گاردریل منظره زیبایی ندارد، امیدواریم که این گاردریل‌ها جمع‌آوری شود و با مشارکت پتروشیمی یا استان نیوجرسی مفصلی یا جدول مناسب جایگزین کنیم تا منظر آن زیبا شود.

با توجه به داشته‌های امسال یک راه روستایی داشتید که بازدید کردیم و در دستور کار داریم تا قبل از هفته دولت آینده بتوانیم مشکل آسفالت آن را برطرف کنیم چون مشکل قیر ندارد و تنها باید مسائل زیرسازی را انجام دهیم و امامزاده تکیه را هم در نظر داریم که بتوانیم اقداماتی انجام دهیم.

با مشارکت بخش خصوصی یک جاده 35 کیلومتری را در دستور کار بهسازی قرار دادیم که مشخصات آن را ارتقا دادیم و مشخصات راه اصلی را در قالب مشارکت سازمان راهداری و بخش خصوصی درنظر داریم که بتوانیم انجام دهیم.

امیدواریم تا هفته دولت سال آینده حداقل 10 تا 15 کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت و بهره‌برداری را با مشخصات راه اصلی تحویل دهیم.

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به این مسیر 35 کیلومتری اظهار داشت: زمان را در سال 99 از دست دادیم، با توجه به فرآیندی که لازم است بحث پیمانکار باید جدی گرفته شود چون 35 کیلومتر راه کم نیست، بنابراین انتخاب پیمانکار بسیار مورد توجه باشد.

غالب راه‌های روستایی که به شکل مویرگی در منطقه سربند قرار دارند یعنی حدود 50 تا 60 درصد این راه‌ها نابود شده است و نیاز به حداقل‌های یک روکش دارد که انتظار داریم مورد توجه باشد.

راه حل تصادفات پل‌ دوآب دوربرگردان نیست بلکه راه حل آن راهی است که 10 سال پیش زیر پل دوآب احداث شده و باید آن را اصلاح کنند و دیواری کشیده شود و آب را جدا کنند.

البته این کار در زمان مورد نیاز انجام نشد و اکنون دیگر این راهکار پاسخگو نیست که اگر به موقع انجام می‌شد یک کار اساسی و ماندگار بود./تسنیم


استان مرکزی شازند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای


  • 9 ماه پیش


نظرات کاربران